lördag 21 augusti 2010

Nice place to be

Vem vill inte vara här? På Mannagrynstorget.
Jag köpte förövrigt Dinkel mannagryn här om dagen. Undrar om det går att baka på eller om det bara är tillför gröt? Någon som vet.

Idag har jag varit ensam hemma. Pojkvännen har varit och åkt MC runt halva Vättern eller något, med tanke på att han var hemma igen efter fyra timmar så borde han inte ha kommit så långt.
Själv har jag nästan enbart suttit vid datorn, håller på att jobbar med en Detoxbok som jag ska ge till Josefin hade jag tänkt mig och en fotobok om 2010. Det är svårt vill jag lova. Att behöva välja ut vilka bilder man ska ha med från ett halvår. De som känner mig vet att jag alltid tar 300 bilder på ett motiv. 
Jag får be den kreativa chefen om råd. Helt enkelt. Det är det som kreativa chefer är bäst på;=)

Middagstipset: Koka tomatsås på färska tomater i en så där 3-4 timmar. Det gör vi i alla fall. Jag ska nog fylla paprikor med såsen och ta råris till. Annars kan man bara ta pasta det är enkelt. Eller mannagryn...

Tips från coachen: skär ett jack i tomaterna och skålla dem. Låt kallna och skala dem innan du gör såsen. Enkelt sätt att få bort slemmhinnan som blir av skalet. Att göra själva såsen är superenkelt. Lägg i alla tomater i en kastrull. Låt koka upp. Sänk värmen. Låt vara. Låt småkoka länge. Krydda med socker, vitlök, balsamvinäger, färsk svartpeppar och basilika. Lycka till!

Hur gör du din tomatsås?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar