fredag 3 september 2010

Att göra flera saker samtidigt, en kvinnas bekännelse

Jag är god vän med att göra två saker samtidigt. Alltså tänk vad mycket tid man spar när man komprimerar sitt liv genom att göra flera saker samtidigt. Ofta har det varit på kvinnans roll - vilken kvinna har inte skurat toalettgolvet samtidigt som hon bajsar? vikt tvätt framför favorittvprogrammet? ätit framför facebook? packat ungarnas (även makens för all del) matlåda och gympapåse samtidigt som hon håller redan på hela veckans aktivitetskalender....
Jag erkänner jag är en sån. Jag gör ofta mer än en sak itaget. När jag lagar mat, gör jag fjorton olika rätter. När man ändå är i farten liksom.
Få fort det kommer en produkt som underlättar för mig att simultanarbeta lyssnar jag extra uppmärksamt. Garanterat. Som nu när Reebook kommer med sina Easytone skor. Fy fabian vad bra. Hallå, få extra rumpträning bara så där. Utan att behöva göra något särskilt. Sånt tycker jag om.
Hur länge tror ni det dröjde innan jag beställde ett par? Såna hära:


Få ut mer av vardagsmotionen med andra ord. Vardagsmotionen är totalt underskattat. Den är ju den BÄSTA motionen av dem alla.
Bäst att göra något 7 dagar i veckan än att köra slut sig 1 dag i veckan. En så där tio minuters promenad räcker om dagen.

Ohlahala... tänker bara på den snygga rumpa jag kommer att få med mina nya skor.

Vad brukar du göra samtidigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar