måndag 30 maj 2011

Jordgubbs och chokladmousse

Idag har det varit strålande sol och underbart väder, men det struntade jag i. Elin och jag stannade hemmavid och provlagar alla mina påhittade recept
Vi var dock på föräldraträffen på bvc först och det är så himla skojs att titta och alla andra gulliga små bebbar;)


Idag blir det en jordgubbs och chokladmusse á la Annas Rawfoodstyle


Det var en process i flera steg
Steg 1: Torka jordgubbar


Steg 2; Mixa de torkade jordgubbarna i mixern till mjöl
De andra stegen berättar jag om en annan dag för nu ska jag ge min bebbe käk!
jordgubbschokladmousse med casewgrädde, granatäpplekärnor
Tjusigt va? 
Det blev urgott så ångrar att jag inte gjorde större stats nu när det var så många steg och moment. 
Så här gjorde jag:
Torkade jordgubbar, ungefär 8 stycken 
Mixade jordgubbarna till fint mjöl


Blandade i 2 tsk rawchokladpulver
1 skopa acai
1 handfull blötlagda gojibär
0,5 tsk ingefära
1 msk fiber havregryn
1/4 mogen avokado
1-3 tsk malda casewnötter (beroende på konsitens)


Blanda ihop allt och lägg i formar som du ställer svalt. 
Klart


Servera med köpeglass eller casewgrädde. Mixa blötlagda caswenötter med vatten. (Dock svårt att få till perfekt konsistens om man inte har en vitamix eller blendtec) och du har en "grädde"


Lycka till och berätta gärna om hur du lyckades med moussen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar