måndag 8 november 2010

Din halvtimme

Har du gett dig själv din halvtimme idag? En halvtimme av rörelse är det minsta kroppen behöver om dagen.
Så har du gett din kropp det den behöver, önskar och vill ha?
En halvtimme har alla, det handlar bara om proriteringar.
Vilka är dina dagliga val? Vad ger du din kropp dagligen?
Prommenader är ypperligt, cykelturer och simmning är också bra. Men som jag brukar säga; vad du gör spelar ingen roll, bara det sker regelbundet.

Tips på att komma iväg på prommenad:
  • Gå på morgonen, innan familjen vaknat och det blir inte så mycket om och men innan man kan komma ut.  (Tex, någon som är hungrig, törsig, bajsnödig, hittar inte sina vantar, näe jag orkar inte......)
  • Gå själv så går du i din egna perfekta takt som är lagom för just dig. Eller hitta en kompis med samma kondis.
  • Ta en runda på lunchrasten på jobbet. Du får motion, friskluft, D vitamin och om du funderar på någon klurig jobbgrej är det lättare att det lossnar.  
  • Gå av bussen en till tre stationer innan din hållplats. (Jag bor i stan och har nära mellan stationerna och för att få ihop till minst 10 minuter måste jag gå av tre stationer innan min hållplats)
Lycka till och se över dina dagliga val. Ge din kropp vad den önskar och behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar