söndag 19 december 2010

Året i bilder

Nu är året snart slut och jag har som vana att summera varje år som gått i ett collage eller en fotobok. Så här på äldre dagar har man ju mycket sämre kom-i-håg och undrar förtvivlat vad gjorde jag nu egentligen 2010?
Har redan börjat tänka efter och samla ihop bilder, har kommit på att jag inte har ett bra system. Några bilder ligger på sambons Mac, några på jobbdatan och några på min egna PC. Och naturligtvis ett helt gäng på telefonens minneskort. (fast egentligen mest matbilder och sånt man vill komma ihåg för stunden) 

Jag har varje år beställt min bok från olika leverantörer, men inte blivit riktigt 100% nöjd så tänkte byta i år igen. Det finns ju så många olika varianter så prövar mig gärna omkring.

Årets fotobok kommer bli den bästa!
ska den här bilden med? Är det viktigt att komma håg när pojkvännen köpte en massa korv?
Nu är det bara jag som måste jobba ordentligt för att komma ihåg allt som hänt. Jag älskar fotoböcker, verkligen. Genomtänkta och med bra layout som verkligen beskriver något.Så himla smidigt att bara ta fram när svärmor vill se några bilder. Mycket bättre än att plocka mellan mappar på datan och "jag har lite här och lite där"

Någon gång ska jag göra en recept bok också - Lovar. Med mina bästa recept för vardag och fest. 

Till dagens brunch blir det lassi och nybakat bröd. Satte en deg som fick kalljäsa i kylen över natten som jag gräddar nu.
Så här gör jag min lassi; blanda i hop 1 mango i mindre bitar med naturell yoghurt och mjölk i mixern. Kanske tar jag lite ingefära i också...
Det ska jag göra idag iallafall. 
Dagen kommer jag att spendera inomhus, med att klä granen. Hjulius den tredje måste in, slå in klappar och rimma, tvätta och jobba med fotoboken. 

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar