lördag 4 december 2010

Hjulbordet på gondolen....

Igår, håll i hatten, var vi på Gondolen och frossade i godsaker. Mina vänner hade fri tillgång till buffebordet och sillabitar, köttbullar, skinka, doppigrytan, korvar och så vidare. Ett helt traditionellt julbord med andra ord. 
Själv hade jag turen att bli serverad vid bordet;) Alla mina fyra rätter. 

Rätt 1, skulle efterlikna den traditionella silltallriken; syltlök, aubergine, champinjon och rödbetor i olika inläggningar.

Kalvsylta? NäNä.... Här serveras kinoaterrin med vaktelägg och sallad..


Rätt 3, Pumpa soppa och rostade rotsaker. Det här blir svårslaget tänkte jag, men fick tji när den sista rätten kom in:

Svamprisotto med parmesanflarn! Fullsmäckad med grädde, smör så blev egentligen mätt bara av att titta på anrättningen. 

Suveränt och helt klanderfri service! Fulländad matupplevelse med serveringspersonal som vet vad de serverar och kan presentera tallriken på ett smakfullt sätt.

Det enda minuset; logistik problem. Jag fick in min mat när mina vänner stod och köade till buffebordet.. Och det var ju mindre bra. Man ska ju äta tillsammans. 


Och ja, vi rullade ut därifrån! Å mina vänner åt så de storknade, brydde mig inte om att ta något kort för gammalt kött har ni väl sätt förut;)
Tack å hej leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar