fredag 14 januari 2011

Ligg steget före...

Jag kom på mig själv att inte vara förberedd. På det lilla som det stora. Jag brukar alltid vara super förbered, men nu har jag missat och det är saker som stör mig.
Man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte, tänk om du helt plötsligt blir bjuden på en resa till Brasilien. Du hinner knappt hem och packa. Du får åka som du är. Skulle du säga:
-näää jag kan inte åka för jag måste göra det här och det här först. 


Se till att du är förberedd med allt livet har att erbjuda. Träna lagom och regelbundet. Ta med dig mat som du tycker om om du ska vara borta länge.
Byt varje dag till rena trosor - kanske är det just idag du hamnar på sjukhus? 
Så ska man inte tänka, men ni förstår principen. Vilka frön planterar du i din åker / ditt liv? Hur vill du att de ska växa?
Sköt om  dina "förstunden" frön och dina som får gro lite till. 


Jag stör mig att jag har skjutit upp alla viktiga saker, nu skulle jag verkligen behövt ha de klart. Så klart har jag inte ens börjat och nu kan jag inte göra det. 


Det handlar bland annat om nästa steg i hälsoplanen, Maten. 
Vad ska man äta, hur ska man äta, när och varför. Viktigare än man kan tro, tror jag.  


Vi ses!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar