lördag 29 januari 2011

När blir det mat på det här stället egentligen?

När kommer käket? Det bedrövliga käket. Så meningslöst i längden, men så viktigt nu. Jag är sjuk och ligger på sjukhus så för engång skull se jag faktiskt framemot de horribla Sodexoplastbyttan. 


Potatis, blomkål och broccoligratäng

Fy fasiken, ge oss sjuka bra och näringsrik mat som man växer och blir stor och stark utav. nu. 

Drömmer om mat och drinkar som jag ska göra när jag blir utsläppt.

Fantiserar om goda jordgubbsdrinkar.
Så här ska jag göra hade jag tänkt:
Krossa is i mixern. Ordentligt med is. 
Häll upp i glasen till att börja med.
Mixa halvtinade / tinade jordgubbar (färska är goa de me. Men inte i säsong just nu kanske.) 
tillsammans med ananasjuice till en dryck. 
Häll upp i isglasen. 
Servera med tjusiga sugrör och paraplydrinkpinnar så här till lördagkvällen. Det skulle jag gjort.


Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar