tisdag 25 januari 2011

Småttie: Arctic Boost - Blåbärsbomb

Dagens tips är direkt stärkande för vintertrötta själar. God och nyttig småttie. 
1,5 blötlagt havregryn

havregryn innehåller blandannat fibrer och kan i förebyggande syfte hjälpa till att sänka kolestrolet


3dl Onaka 


(Japansk fil som innehåller nyttiga bakteriekulturer)


2 tsk hampa proteinpulver 


Hampa är oerhört proteinrikt, super för vegetarianer som slarvar, eller för dig som tränar mycket.


2 dl blåbär

En superfruit. Bättre antioxidant går knappt att få till från Sverige.


2 tsk nässelpulver 


för bland annat klorofylet


2 dl vatten


Mixa tills allt är blandat


Blir 2 glas. 


Idag sitter jag och sammanställer alla mina småttie recept och gör en småttiebok. Det var verkligen svårare än vad jag någonsin hade kunnat drömma om.
Hade även tänkt sätta ihop ett enklare yogaprogram, som man kan göra hemma. Lite som ett fits-all program. Rörelser som passar alla, oavsett förkunskaper. 
Men vi får se vad jag hinner, ska på (jul)middag hos mormor. Min egen mormor är ängel så Hermans mormor är min mormor..:)


Back to boken. Men först ska jag sätta larmet om 2 timmar, så att jag inte glömmer bort att ta min DR. Det bli lätt att man fastnar och timmarna går. 
Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar