söndag 23 januari 2011

Sunt och lagom!

Sunt och lagom är vegologiskt motto. Man bör äta sunt och lagom, man bör träna sunt och lagom....
Att nå en hälsosam vikt och må bättre är inte svårare än att leva sunt och lagom. 
Här har vi sunda värderingar på vad som är nyttigt och hälsosamt för dig / mig. Vi äter av allt, men inte alltid. Vi rör oss sunt och lagom. Det vill säga lite varje dag. 
Det är inte särskilt sunt att spara träningen till helgen och "köra järnet"


Så här lever jag, - Sunt och lagom!
Aktiv vardag - rör på mig minst 30 minuter /dag
Träning på lokal 2-3 gånger /veckan
Äter 5 gånger /dag. Frukost, Mellis, Lunch, Mellis, Middag. På bestämda tider. 
(som mellis blir det smoothie, frukt eller snack-a-pack)


Här kommer jag aldrig rekommendera pulver, piller och barer som måltidsersättningar. För det är inte sunt. 




Jag har tre ordspråk som jag brukar "tjata om"..:)


Lev sunt och lagom!
Lyssna på kroppen 
Använd ditt sunda förnuft


Nu är det hög tid för DR. Vi ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar