torsdag 7 juli 2011

Favoritfrukost

I morse gjorde jag min favorit frukost. En nyttg och mättande sådan. Just nu är jag så trött på smör och ost som pålägg. Både ost och smör smälter iväg i den här hettan, nae jag vill ha något fräscht och att det är nyttigare är ju bara en bonus.


Jag förberedde det mesta igår kväll.


Rödalinsspread med ruccola. Jordgubb och melonsmåttie


Kvällen innan
Koka röda linser mjuka (läs på paketet) 
Mixa med stavmixer eller matberederar tillsammans med några få ruccola blad


(Jag har en hjälpreda som hjälper till lite för mycket med tagneterterna just nu. Bebisen har inte hålla sina små händer istyr)


Frys in 10 snoppade jordgubbar och 5 bitar vattenmelon
Lägg bovete i blöt cirka 0,5 dl


På morgonen:
Bred linsröran på smörgås
Lägg jordgubbar och melon i smoothiemixer. Mixa som man mixar is
Tillsätt bovetet och några färska jordgubbar. Späd ev med lite vatten. 


Mixa länge och väl på fulleffekt.


Lycka till och smaklig måltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar