fredag 8 juli 2011

Jordgubbsmilkshake

Mmmm... vilken smarrig shake jag gjorde i morse.
Prova du med och vet du vad den är helt utan mejeriprodukter!
Gör så här

Blötlägg 1 dl casewnötter i minst 4 timmar

Mixa 10 frysta jordgubbar och 5 bitar fryst vattenmelon med en skvätt varmt vatten. Fortsätt med casewnötterna och en handfull gojibär

Mixa så att nötterna blir fluffigt och mjölkaktigt.
Det var allt.
Drick och njut och känn hur allt det nyttiga överröser dig.

Nu har jag ätit raw till frukost och lunch hela veckan och jag känner mig fräschare och faktiskt pigg. Det är ingen match att gå och mata bebis mitt inatten längre...
Igår kväll när vi åt "vanlig" mat (potatis, gräddfil och biffar) fick jag magknip och kände mig fläskig och äcklig. Det blev för mycket mat och mycket frosseri.
Jag känner mig mycket bättre med raw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar