fredag 22 juli 2011

Snackomsjukan

Vi åkte och hälsade på lillebror på hospitalet i förrgår. Han mår bra och väntar på att ena lungan ska tömmas på vätska. Han var till och med upp och hämtade kaffe och ända ner till kiosken. 


Det var det. Förra året "hatade" jag sjukhus - tyckte att det luktade illa och alla sjuka basiller hoppade på mig när jag gick om kring. Dessutom kunde jag bli "illamående och svimfärdig" av gips. Såg jag någon med gipsad kroppsdel var jag tvungen att gå långa omvägar för att slippa komma nära, hoppade de dammiga gipspartiklarna på mig då var det kört. Dessutom tyckte jag att sjuka människor såg "äckliga" ut.


2011 har jag varit på sjukan fler gånger än tidigare i hela mitt liv. Två gånger som patient, en längre tid då jag vårdade mitt barn och på besök ett par gånger. 
Nu är det rätt okay. 


Särskilt meddelande till Linda (alla övriga måste blunda;):
Elin fick äta potatis och palsternacka igår. Det var inte riktigt lika gott som frukt, men lite gick ner.
Tjingtjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar