tisdag 26 juli 2011

Snabbmat (och snabba ryck)

hade jag tänkt skriva, men kom på att det här inte alls är någon snabbmat. I vanligt folks mått mätt. 
Själv tycker jag att det går snabbt att få maten på bordet inom en timme. Alla är ju olika.
Koka rött råris enligt anvisning på paketet. Tycker dock att det räcker med 30 minuters koktid inte 45 som det står på en del paket. Prova dig fram. Ställ äggklockan på 30 till att börja med.


I en annan kastrull kokar du potatis och morötter och blötlagda mungbönor. Utan salt. Detta gjorde jag främst för att jag älskar potatis och jag tänkte att elin skulle få en potät den dagen. 
Stek qournfileér i en panna. Servera med sallad. 
Som sås hade passar det med yoghurtsås. Låt nautrell yoghurt 3% rinna genom ett melittafiler. 
Blanda med mynta, vitlök, salt och peppar. 


Ikväll ska vi fara och handla mat. Passar liksom på när vi har en bil. Jag ser framemot alla smarriga primörer jag ska handla. Och inga gamla konserver, blääääää!


Min uppgift har idag har varit att göra plats för alla den nya fräscha maten. 
Ohoh... nu ringde han:
- Två leveransklara damer beställes för avfärd om 30 minuter. Jag ska bara skita först, sen drar jag från jobbet. Och vi sticker till affären på en gång. 


Som mammaledig är det lätt man går i pyjamasen alldeles för länge. Så jag själv fick brått. Jag lovar att ta min DR i kväll. Man blir så såsig om man inte rör på sig om dagen. 
Hej svejs





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar