fredag 29 juli 2011

Jag har så mycket mat i huvudet

Nu blir det snart översvämning på alla recept jag har i huvudet. Jag blir tokig. 
Vissa har jag skrivit ner på en postitlapp och satt upp på köksskåpet, andra har jag i huvudet och det går snart inte längre. 


Arbetar av recepten så blir det mindre att tänka på; så i kväll blir det:

Vårrullar med olika såser.
 En sötsur med bland annat agave och lime, koriander, viltlök, s, p. 
En som jag kallar "hotgoji" gojibär mixade med spansk peppar, olja, vitlök, en tomat och lite annat smått och gott. 


Själva rullen fyller jag med tunt skivad morot och pak choy. Eventuellt gör jag olika smaker, en med trattkantareller också.
Självklart gör jag mina rullar "lättare" och gräddar dem i ugnen istället för friterar.  


Och jo, det blir efterrätt också!


Min kamera har försvunnit och jag är inte den som snor en bild från Google. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar