måndag 14 mars 2011

Måndag

Måndag idag. Jag är på hospitalet med bebisen. Om det är något jag saknar från hemmet är det min mixer så jag kan göra småttiesar igen. Herman får alltbra gärna ta med sig Philip när han åker hem nästa gång. Är man smoothiemästare så är man....:D

Det är första dagen på nya jobbet idag för H. Det känns jättespännnande för oss alla.

Pyret äter var tredje timme dygnet runt. Inatt sov jag själv och tack och lov fick jag hjälp av personalen vid en matning. Det var skönt. De är knappt att man hinner mata, somna om innan det är dags för nästa matning.
Väl hemma får man ingen hjälp så jag har egentligen en väldig förmån att vara här.

Inget ont om sjukhusmaten men jag vill göra mina egna vegologiska val. Går och handlar och lagar i föräldraköket.Man behöver inte äta hel/halvfabrikat bara för att man har två plattor och en micro...:) (påminner om en artikel i Amelia)

God måndag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar