tisdag 8 mars 2011

Ny familjemedlem i Vegologiskt!

Hej!
Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen och idag kommer ett helt nytt tema presenteras. 
Jag har nämligen varit gravid och huxflux fick bebisen för sig att komma ut alldeles för tidigt. 
Det kan komma som en chock för många det har knappt märkts på mig att jag varit gravid. Goda gener, bra mat och daglig rörelse är hemligheten....;) 
Och nu har vi vår nya tjej. Hon är idag tre dagar gammal. 


Det blev ett akutsnitt i vecka 32. Det som hände var att jag gick på stan (gullmarsplan) fick en stört blödning, rusade in på vårdcentralen, ambulans tillkallades och 20 minuter senare var bebis ute. Jag blödde för mycket för att det ens var tanke på något annat än snitt. 


Nu vårdas jag och den lilla på sjukhus. Alla mår bra. Och längtar efter att få komma hem. 


Eftersom det blev som det blev, kommer jag skapa en ny kategori och ni kan får följa mina och bebis framsteg på Neonatalavdelningen. 
Matintresset följer med till sjukan. Det enda man gör här är att fantisera ihop nya goa rätter:) Det aktiva får vänta lite jag lyssnar på kroppen och tar det lugnt.


Ha det bra så höres vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar