lördag 26 mars 2011

Vad blir det för mat?

Vad jag är glad att vara hemma och ha tillgång till mitt egna kök och min egna utrustning. På sjukan fick alla föräldrar dela på två kokplattor, två kastruller och två micros. 
Det kändes inte helt aktuellt att börja blötlägga bönor eller koka råris i en så där 45 minuter.(Ok, jag var tacksam att det finns ett stort utbud av hel / halvfabrikat!) 
Men nu, Anna är tillbaka och nu blir det riktig mat igen. 
I säsong just nu bland annat:
aubergine
avokado
broccoli
zucchini
mango


Funderar på zucchinipasta med auberginesås. Det kan bli gott och nyttigt. Eller broccolicouscous med citronsås, varför inte baba ganush? Eller bara ångkokta grönsaker med råris. Hmm... det märks att jag är frisk nu...:D
Något blir det iallafall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar