fredag 22 oktober 2010

Gnäll & gnol

En del saker ligger utanför mitt förstånd just nu funderar jag på dessa:

  • Krogen som knappt kunde fixa kokt potatis. Min far var ute och åt med f.d arbetskamrater igår och ville välja kokt potatis istället för pommes till köttbiten. Servetrisen säger "vet inte om det går." Hon vet alltså inte om de har potatis hemma eller inte. Bara där, alltså. Och vad säger det om krogen, jo att de inte bryr sig om sina råvaror utan har köpt fryst pommes. Har man potatis hemma kan man ju välja om man vill koka eller fritera. Detta hände på Hirschenkeller i centrala Sthlm. Jo då han fick kokt till köket tillslut, kocken hittade en glasburk med skalad potatis. Vad säger det om krogens kvalité? Bryr sig ens kocken om bra råvaror och har han / hon någon kärlek till mat / matlagning kvar? Kanske ska skicka Gordon på dem.....;)

  • Gör rätt från börjanJag fick just i uppgift att installera att ny programmvara till PCn. Jag ska inte intsallera den på "rätt sätt" utan välja en testversion som vi får prova i 30 dagar.Vi har spenderat flera tusen kronor på att köpa programmet, men ändå ska jag välja test programmet. Jag fattar ingenting. Det är väl bäst att göra rätt från början, annars blir det bara strul och licensnyckeln försvinner etc.
    Men, men det är inte jag som bestämmer. Nu plingade den visst. Klart att användas. I 30 dagar.
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar