måndag 18 oktober 2010

Ljuscermoni

Vill bara tipsa om något häftigt som man kan göra. Man behöver inte vara troende eller andligt intresserad. Gör ett försök bara - det kostar inget!

Så här går det till:
Fundera över vad du kan vilja ha eller önska dig, eller självklart till någon annan. (Känner du någon som är sjuk? då är det ett bra tillfälle att använda denna ljuscerminon)

Man kan tillexempel önska sig stöd och hjälp att hitta ett jobb där man trivs och utvecklas, god hälsa till sig eller någon annan, en särskild sak (jag känner en som verkligen vill ha en garageplats)
Kärlek till sig själv och till andra är också bra saker att önskar sig. Eller tålamod, självinsikt, lugn och ro. Man vet oftast själv vad man behöver. Det går bra att ha flera önskningar per ljus.
 Tex Jag önskar mig stöd och hjälp om att få mer tålamod och kunna hantera stress på ett bättre sätt. Jag ber också om  arbetsuppífter som passar mig bättre. Jag önskar få ha fortsatt hälsa och välmående.Tack

När du väl kommit fram till vad du behöver / vill ha, tänd ett ljus och tänk på det. Det går bra att säga högt också om man känner för det. Det kan var lämpligt att ha lite trevligt runt om kring platsen där man tänder ljuset. Ta bort allt som ligger och skräpar och sätt på lite fin musik om du vill.

När du väl tänkt / sagt till önskan är det bara att vänta. Och nu gäller det att ha tålamod. (kanske behöver du önska dig mer tålamod?)och vänta. En del saker kan hända på direkten, en del tar mer tid att "skaffa fram" men glöm inte vad du önskade dig och ha tron på att du kommer att få det.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar