torsdag 7 oktober 2010

min bästa lyckodag med en salig bladning av grejer

Igår när nästan lyckoruset efter den nyinköpa juicecentifugen hade lagt sig och jag tänkte att dagen verkligen inte kunde bli något bättre, hände det.
På menigos storköksmässa i Kista hallen, efter ha provsmakat sig igenom alla varianter av soygurts och havregurtsar. Och färskpressad äppeljuice, bröd och vinäger från saltåkvarn. Och vännen hade ätit sig mätt på korv och skinka.
I hörnet brevid Barilla - som gav smakprov på pastasallad och nytt Wasaknäcke - stod hon så ensam och nästan utmärgad.

. Men ensam det blir hon nog aldrig. Den aura som sprids runt Renee Voltaire går inte att ta fel på. Renee är aldrig fel.  På något sätt, hur ensamt det är runt om kring och hur kalt det känns, sprider Renee alltid kärlek, värme och gemenskap.

Eftersom Renee tillhör en av Vegologiskt favorit leverantörer var jag bara tvungen att prata och provsmaka. (hur mätt man än må vara finns det alltid rum för Renee;)
Vi talade en stund och jag mumsade på allt som erbjöds.


De hade Salig Bladning, hennes nya kokbok med sig  och efter ett tag, då de märkt jag verkligen var ett Renee fan och som ser till att mina vänner betalar fullt pris för hennes varor i butiken gav det mig ett ex av boken.
Åhhh.... jag vill också göra Kokböcker Reneestyle. Åhh jag vill också åka jorden runt och prova Rawfood och köpa in nya spännande gryner, frön, nötter och bär.
Det får bli mitt mål. Hur lång tid tar det att göra en kokbok, Renee? Kan jag planera launchpartyt till 2011, eller är det för tidigt?

Fortfarande i lyckorus!

(ps... jag försökte verkligen hålla detoxen under mässan, men när smaker jag inte hade ätit förr, var jag vara tvungen att smaka;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar