måndag 18 oktober 2010

Päron & ananas drink.... Mums

När vi hade gäster hemma i lördags gjorde jag en mycket uppskattad fördrink och jag tänkte bara att jag skulle dela med mig av receptet. Som vanligt är det superenkelt, den här gången behövdes bara två råvaror.
några kilos, tack!


Päron och ananas   
Pressa till juice i din råsaftcentrifug och drick på en gång.
Till den som promt måste ha sprit i så passar det att blanda i en skvätt Malibu i glaset.

Tänk dock på att det går åt otroliga mängder frukt. För fyra personer gick det år 2 ananasar och cirka 15 päron.

Jag kan inte annat än rekomnderar dig till att köpa en centrifug. Otroligt effektivt att "bli av" med alla sina äpplen från träden. Dessutom ett enkelt sätt att få i sig alla närningsämnen som frukten ger. Du lägger så klart i vad du själv vill och känner för.
Gott juiceande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar