fredag 15 oktober 2010

Hur såg din lunch ut?

Så här kanske:
"3 nyanser av gråbrunt" heter den här rätten. Fast på menyn hette den stekt potatis och fläskarre med äppelmos. Jag undrar just om inte mitt namnförslag var mer ärligt och passande...:)

Var är all färg? Var är alla grönsaker? Lunchkrogar har ofta ett salladsbord (underallkritik!) med gröna oliver färgade svarta, rivna morötter, pizzasallad, majs och anannas.
Jag ställer mig frågan, som jag ofta får ställd till mig själv: Ni, vegetarianer, ni måste verkligen lida av näringsbrist?

Själv skulle jag vända på frågan; Ni, köttisar,ni måste ju verkligen lida av näringsbrist eftersom ni inte äter några grönsaker, frukt, rotfrukter, bär dvs färg. 

Så, se nu till att inte få närningsbrist genom att äta minst 4 färger per måltid. 

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar