måndag 7 februari 2011

Är man smoothiemästare så är man...:D

Får jag lov att presentera mitt nya tema. Mina Rödasmåttiesar. 
(kanske kan bero på att jag bara har vinbär och blåbär kvar i frysen...:D)


Vi börjar med favoriten från Finest Collection: Sparkling Red: 2 glas



7-8 frysta, halvtinade jordgubbar
1 dl svarta vinbär
1 banan
Vindruvsjuice 1 dl (finns bla på Lidel)
1 dl kolsyrat vatten
1 tsk acai
1 tsk hampaprotein
1 tsk agavesirap (om bären är sura)


Mixa. Servera. Klart. 


Denna småttie får en frisk och härlig syra. Något kittlande på grund av det kolsyrade vattnet. 






Red lava 2 glas

1 dl blötlagt havregryn
1,5 dl svarta vinbär
1 tsk agavesirap
1 tsk linfrön
1 tsk hampaprotein
1 -2 dl mjölk
ev lite mer vatten beroende på hur du vill ha den i konsistensen. 
Mixa. Njut.








Det var det hele! Mina småttisar är perfekta som frukost, mellis eller om du bara är sugen på något gott och uppfriskande.


Prova en istället för kanelbullen till eftermiddagsfikat vetja. 


Och du.... Har du inte tid att dricka den hemma. Gör en "Små-tå-gå." 
Alltså en smoothie-to-go:D
Häll upp den i en flaska (för att undvika spill och kladd görs detta bäst med en tratt.) och drick på bussen, tunnelbanan, i bilen. Allt för att spara tid. 


I dag kommer nog min receptsamling med mina bästa småttierecpet. Hoppas, hoppas. Recepten i boken är hämtade från min gröna och min yoghurt period. Nu är jag inne i den röd /  mjölkiga.


Vi ses!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar