söndag 20 februari 2011

Skogens frukt!

I denna goa super enkla drink har jag bara 3 råvaror. Tänka sig, alltså.
Här hemma görs det drinkar och småttiesar minst två gånger om dagen. Extra festligt tycker jag att det är.  Och tydligen på modet. 
I "Skogens Frukt" hade jag
3/4 paket fryst mango (halvtinade)
1 dl blåbär
1 dl mjölk
vatten efter tycker och smak.


Mixa. Njut. 
Jag har för övrigt kört sönder min stora mixer så gör alla mina småttiesar och drinkar med en enkel stavmixer. Funkar utmärkt så länge man inte har för mycket tung bas. (det jag blötlägger över natten, ex havregryn)


Nu är det en Blendtec eller en Vitamix som står överst på önskelistan. Mixrar med kraftiga motorer, som är "ett måste" inom rawfood.





Blendtec
 
Vitamix


Någon som vill köpa en till mig? Jag blir otroligt tacksam:D Och bjuder dig på småttiesar när helst du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar