onsdag 1 juni 2011

helt vete & städsugen

Nu får snart remmarna maka på sin röda rumpa för jag har redan blötlagt vetet som jag ska ha i mitt bröd som ska bakas i eftermiddag. 




Vill helst inte att vetet ska börja groddas.
Vad man annars kan göra med helt vete är att låta så dem. Och sen pressa till vetegräsjuice. 
En vetegräsjuicepress finns på önskelistan, men ligger rätt långt ner. Bara därför att vetegräsjuice är vidrigt äckligt och jag kommer inte dricka det. Och då är det ju egentligen rätt onödigt att ha en sån press....


Marlene Eriksson (från Rent hus) var på Tvn i morse och tipsade om ekologiska städtips och då... vet ni vad. 
Jo jag blev städsugen
Har handlat hem de obligatoriska råvarorna för att städa miljövänligt:
Birkarbonat
Såpa
Citron
Ättika
CocaCola
Hon rekomenderade även potatismjöl, men jag chansar att POfiber går lika bra. 


Hoppas bara att lillafröken håller sig lugn och tyst och sover lika gott en stund till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar