torsdag 9 juni 2011

Mitt surdegsbröd

Bland favoriterna i köket är dessa "kepsar" från Toppits

Tjusigt värre va? Är rätt stolt. 


Idag ska jag baka vidare på brödet och i morgon blir det klart. 
Jag har faktiskt ett recept den här gången, men och jag brukar faktiskt mer eller mindre följa det när det gäller saker som är nya för mig. 
H brukar tala om för mig:
-Du gör ju aldrig som det står i receptet


Och det är nog sant, jag läser mycket gärna recept men det är sällan som jag slaviskt följer dem. Man ska kunna lita på sina smaklökar och veta vad man tycker om. Och kunna förstå vilka smaker som passar bra ihop. 


Det är meningen med bloggen också, jag skriver sällan hur mycket det ska vara av något, utan det får man bestämma själv. 
Mina kokkonster bör ge inspiration till er att laga nyttig, hälsosam mat. 


När brödet är klart kommer jag berätta hur jag gjorde det. Det tar iallafall några dagar att baka. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar