onsdag 8 juni 2011

Nya bollar

Vad gör man en sån här regnig dag egentligen?
Såklart man passar på att göra starta en ny surdeg och rullar energibollar.
Självklart nytt recept


0,5 dl naturella casew. Mixa till fint mjöl
1 tsk korngräs (frivilligt, ger bollarna en viss smak av gräs, ökar nyttigheten i bollarna dock!)
1 skopa acai
3 blötlagda aprikoser. 
1 handfull blötlagda gojibär


Mixa och tillsätt ev lite av blötläggningsvattnet. Det ska bli bollar att rulla.
precis som en tvkock har jag förberett innan...

detta är min favoritmixer, den lilla. perfekt för den lilla satsen.
Mer går inte åt åt gången hos oss
nu ångrar jag att jag inte gjorde större stats, för det var helt klart de godaste bollarna...
Redan slut..:C
Denna gång rullade jag i cocos



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar