söndag 12 juni 2011

Snabbare än en pizza... Cowabunga wrapstime

I eftermiddags när vi var ute och flanerade gick vi förbi otaliga restauranger och barer och vid varje tycker han att vi ska gå in och äta och visst håller med, dofterna som sprids luktar himmelskt. Vid en så där fjärde stället vi går förbi propsar han:


-Men en pizza då? Jag är skithungrig, jag bjuder på en pizza. Kom igen nurå!?


Varpå jag svarar jag kan laga mat som går snabbare att få klar än vad det tar för dig att vänta på en pizza och bära hem dem. Som du dessutom kan äta utan att må dåligt efteråt. 


Även fast jag älskar att tävla, så gjorde vi inte det. Vi gick både hem och brassade käket och visst under "10 minuter en kvart", det skulle ta att få pizza klar, så stod maten på bordet. 


(För att detta ska funka, bör du vara van med knivar och pannor!)


Cowabunga Wrapstime cremefraichesås och sallad
Middag under kvarten!

Ladda fram 
lök
paprika
champinjoner
qournfiler (tinade i micron)
tomat
tortillabröd
kokt kamut (om du har)


Kryddor vitlök, spanskpeppar, soja, salt, peppar


Värm en stor stekpanna och lägg i vitlök och spanskpeppar 
under tiden hacka alla grönsaker och qournen i strimlor. När pannan är varm lägg i alla grönsaker, qournen och kamuten. 
När grönsakerna är nästan klara tillsätt tomaten 
Krydda.
Gör sås på cremefraiche och fetaost eller brieost, citron, vitlök, salt och peppar.


Vi hann även göra en sallad
Det blev lite av det vi hade hemma:
Vi blandade ihop tomat, sparris, kronärtskockor och fetaost.
Som bonus blev det en "enhandsmat" perfekt när Bebis inte  hade någon lust att sitta själv i sin babysitter:D


Ett varningens ord bara! Peta inte din bebis i ögonen (eller andra ställen) efter du har hållit på med pepparn, den är superstark. Gäller dock inte dig som vet du vilket skrik som betyder:
- Mamma jag har fått peppar i ögat...:D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar