lördag 6 augusti 2011

Gårdagen i bilder och tankar om drycken

Igår var det ju fint jubileum då vi hade två som fyllde. 
Jag tog såklart kort hela dagen och här kommer ett bildspel med mycket utvalda och sorterade bilder. 


Dagen började bra med paket, kaffe och småttie i sängen.
Slutade med en spya på altanen, och hetsig stämning var det lite då och då under kvällen. (en del kan man ju liksom inte bjuda på alkohol!) 
Det var familjen och några vänner och kalaset slutade inte lika trevligt som det började. Varför? 


Mitt i mellan var det 5 månadersvaccination.




längtar man efter HJ(ulafton) får man HJpapper

Tittut.

Gör eget iste redan kl 10 som jag ska bjuda på till kvällen.  "Tyresöbladning" 2 msk,  dra max 5 min,  Låt svalna ordentligt, sockra enligt önskemål, tillsätt citronskivor, (ev kanalstång) och massa is. 

elin äter avokado

hennes första avi!

elins nya favoritposition är att krypa längst upp på babysittern och hänga med huvudet  och titta ner på golvet

Mosar sojabönor  som jag ska blanda med rostade hasselnötter göra till biffar

snart kommer bebisen

bästa hyllan...:D

pust! nu har gästerna (äntligen) gått och man kan njuta av ost, kex. Framladdat med en plackers för bästa munhygien

Mellan kl 20:21och 00:56 hände en massa tokerier 

Iseet!
Funderar på att bjuda på helt alkoholfritt nästa gång det blir fest - men då är väl det ingen som kommer. Tråkigt det där, att det har blivit så där. 
Alkoholen har en förövande effekt på vissa - de blir som förbytta. 
Jag tycker personligen att drycken tar alldeles för mycket plats nuförtiden. Och allt handlar om vin / öl och att dricka. Det är inte alla människor som klarar av det tempot som alkoholen hetsas till idag. 
Det finns dem som tycker att det är så viktigt att dricka att de gärna betalar 500 kronor för en taxi hem. 


Framför mer alkoholfria alternativ! Jag har flera olika varianter under kategorin dryck.  På festliga och vardagliga. 
Jag tänker bara på mig själv, som gravid fick jag dricka kranvatten, saft eller läsk. KUUUUULLLLL? nej.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar