måndag 1 augusti 2011

Latmaskens lasse

Dagens rätt var en variant på Latmaskens Lasse. Du vill äta gott, nyttigt, mättande - men inte söla ner disk och inte spendera onödig tid i köket. 

Dagens blev dock inte så latmaskig och jag sölade ner disk...
Tyvärr blev inte den så som jag hade tänkt mig, min nya variant, utan kommer hedan efter hålla mig till Latmaskens Lasse






Ingen latmask:
Bryn lök och när den är mjuk tillsätt 2 - 4 paket färsk babyspenat. Den krymper något fruktansvärt.Krydda med muskot, vitlök, s, p, och annat. Hade på en förpackning matgrädde och lät koka ihop lite. 


(Latmasken - värmer en påse fryst spenat i mircon. Kryddar direkt i byttan.)


Sedan går recepten ihop:
Lägg ut lasagneplattor i en form och varva spenaten och smulad fetaost och plattor tills formen är full. På sista varvet lägger du bara sås och ost. 
Grädda enligt anvisning på paketet. 
Ser kanske inte så jättetrevligt ut, men det var supergott. Spenat och feta är gott ihop!

Varför jag ska återgå till latmasken igen? Det blir mer sås av fryst spenat. Om du gör den med färsk, se till att du har ordentligt. 


Nu är det nog med matsnack. Ska gå och lägga mig och göra som vi brukar: 
Somna till Sommarprataren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar