lördag 20 augusti 2011

vroooom

Gubben jobbar med motorcyklar och får möjligheten att prova lite nya cyklar.. 
Den här lånade han nu när han ska åka mälarnrunt. Handtagsvärmaren kommer nog väl tillpass i det här vädret. Först skrattade jag jättemycket åt "handtags-värmare!!!!!" men nu kan jag nog förstå vitsen.


Elin och jag åker och plockar äpplen i föräldrarnas trädgård. I regnet och dessutom misstänker jag att Tranchparante blanchen är övermogen, kanske inte ens passar till mos?
och Åkerön är inte klar. 


När gubben kommer hem från turen blir det hans jobb att äta upp all korv som ligger i frysen, för nu ska det bli plats för äpplemos och juice. Hoppas jag, vi får se hur det står till med äpplena först och främst. 


Förra året blev jag ÖVERLYCKLIG av 2 banankartonger med fallfrukt.
Nu ska jag packa i ordning oss. Det är mycket att tänka på med en liten en. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar