tisdag 23 augusti 2011

Öppnade juicefabriken igår

Här kommer några bilder från när fabriken hade öppet igår. Nu tror jag nog den har stängt för säsongen...

Hjälpredan tyckte det var roligare att äta bok.

Så här ser min centrifug ut. Jag är mycket nöjd, eftersom den bland annat har en stor öppning (du har lägga ner många stora äppelbitar på en gång, en skumavskiljare i bägaren och att den klarar stora mängder frukt. Den förra jag hade klibbade igen av skräpet som blir. Och man var tvungen att städa den mellan varven. Det är en Bosch. Jag gillar verkligen Bosch. Bra och stablia. Nästan alla mina köksmaskiner är Bosch. (Nu nog med reklam, eftersom jag inte får betalt.)

 Jag filterar ändå en gång. För bättre kvalitet
Mums. Det räckte till varsitt provsmakglas innan jag lade satsen i frysen.
Har du ingen centrifug? Köp en! Då kan du verkligen servera FÄRSKPRESSAD juice. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar