måndag 15 augusti 2011

jympa & picnic

Igår var nog den sista sommardagen då man kunde sitta ute och ha picnic i det fria. 
Fy fabian för att jobba, det märktes i stan idag att folk hade börjat sina arbeten. Jag är ingen storstadsbo utan får panik av folk och längtar efter lugnet och tystnaden. 


Jag firade iallafall med en stunds jympa i tanto med gubbe och bebis som åskådare, påhejjare och pincnicframdukare. 


Vi gjorde en urgod sallad där jag blev påmind om sommarens alla grillpartaj och eftersom jag hade tränat hade jag extra gröna sojabönor i för proteinets skull. 


här tränad det för fulla muggar

Matkorn, halle & gröna sojabönorssallad (se recept nedan)
Förbaskat gott!

herregud så smart. en engångsgrillspaperskorg

fortfarande bland fimpar & kapsyler. inte särskilt fräscht.
Salladen gjorde jag så här: 2 pers
Koka matkorn enligt anvisning på paketet.Låt svalna.
Bryn ett pkt halle och ställ åt sidan. När den svalnat
blanda ihop med 1 dl gröna sojabönor och en tomat, en bit gurka och grönsallad. 
Lägg i en picnicbytta och glöm inte packa ner tallrikar och bestik. 


Ha en trevlig kväll. Passa på å mys nu riktigt. För nu är hösten påväg med sin blåst, regn och kvamlighet. 
Hej



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar