söndag 28 augusti 2011

jag visste inte

kokta rödbetor, koka morötter, rödbetsblastsalladen, fräst grönkål och manglod.
  • att de hade kringlor i taket på Gunnarssons konditori. Å ändå har jag handlat mitt bröd där säkerligen 100 gånger.
  • att det var himmelskt gott med rödbetsblast. I sann "Halv 8 hos mig -anda" betygsätter vi alltid maten och blasten fick faktiskt 6 av 5 möjliga. (Det var ett väldigt bra betyg.) Nästa gång vi får besök vi får besök kommer blast ha en självklar plats på bordet.

    Gör så här: Köp färska rödbetor med BLASTEN kvar. Skölj blasten ordentligt. Koka sedan i vatten. Det tar kanske 5 minuter. Häll av vattnet. Spruta i saften av färsk citron, olivolja och flingsalt. Klart. Jag lät min stå medan jag gjorde i ordning morotspure till Elin. Men går säkert bra att äta med en gång. 
    Servera som tillbehör eller som ensam sallad.

Hela vår familj ser verkligen fram emot att få komma och hälsa på nya bebisen. Elin har tjatat hela dagen >3
De blir tydligen redan utskriva från BB i morgon, & det var ju snabba ryck. (Jag jämför nog med vår 3 veckors vistelse..)
Nåväl. Som sagt, vi kommer gärna och hälsar på er. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar