onsdag 10 augusti 2011

Panik

Jag får panik över

  • De andra barnen som äter matskedar med mat
  • Välja dagis, hur f'n ska man välja. Hur vet man vilket som är bra? mamma som jobbar på dagis, berättar än den ena än den andra skräck / skrönhistorier om förskolor. Vill gärna gå på spontant dagisbesök innan jag väjer och inte komma på något uppstajlat öppethus.
  • Mitt hem, min inredning, mitt virrvarr av blandat, nytt, fått, IKEA, ärvt, rött, svart, sladdar och grejer. Röran man möts av när man stiger in i hallen. Möbler känns bara ditställda utan känsla av form eller sammanhang.

    -Och mörkret! Hur mycket jag än drar upp rullgardinerna når solen aldrig till nedre botten.(Och vissa dagar vill man inte dra upp dem alls, av olika anledningar - då får man ont i ögonen för man halvkisar i dunklet.)
    -Och i köket är varenda kökslucka, som för övrigt inte går att stänga helt, täckt av lappar jag har tejpat upp. Allehanda recept jag kommit på, som  måste testas innan de glöms bort. 
    Blev påmind eftersom jag var hemma hos Lovisa igår. Hennes hem  var ljust och fräscht och som taget ur Elle Interiör. Alla i mammagruppen blev tagna av hennes fantastiska fyra på sjunde våningen. Tänk vad man ska Å-a sig "å vad fräscht, å vilken utsikt, å vilken härlig lägenhet du har"  Tack Lovisa - nu blev jag inspirerad att göra något åt mitt hem.
    Det är nyttigt att se hur andra har det. Även om man får panik efteråt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar